Close

SweepOne™ Advanced Auto-Cleaning Litter Box System

SKU# PAL00-13950

$179.99
FREE SHIPPING (on orders over $50)
This item qualifies for free shipping.
SATISFACTION GUARANTEED
Not satisfied with your PetSafe product? Return it within 30 days for a refund. View Return Policy
shadow

Description

The Sweep One Advanced Auto-Cleaning Litter Box has a two rake and spade system to provide a cleaner litter box, which cats will use more often. With one sweep, it gets the clumps other litter boxes leave behind. As the most advanced Auto-litter system on the market, it includes a high quality, non-stick surface so nothing is left behind.

Key Features

  • Sweeping two rake and spade system
  • Provides a cleaner litter box that cats will use more often
  • Cleaning cycle begins after cat leaves the litter box
  • Automatically shuts off for 10 minutes if the cat returns before the cleaning cycle has completed
  • Holds up to 2.5” depth of litter
  • Easy waste disposal, use with or without kitty litter bags
  • Optional hood and ramp coming soon

Reviews

43% 100% 44
Overall
%
(44)
#
Ratings Breakdown
44 reviews
5 star
3
4 star
7
3 star
5
2 star
7
1 star
22

Review this product
Write Your Own Review
You're reviewing: SweepOne™ Advanced Auto-Cleaning Litter Box System
  1 2 3 4 5
Rating
  • Max 2000 characters
  • * Required Fields

Rating
100%/
100%
Great Product does what it says!, 3/21/14
by
This product does exactly what it says it does. Very quiet and when you look at the liter box it looks like you just put new liter in it. My cats got use to the new liter box right away. Telling all my friends that have cats and gave up on automatic liter box this website. Very satisfied.

Rating
20%/
20%
Worked great for a week...twice, 3/9/14
by
Worked great for about a week, then it got so it would make loud popping sounds and the push rake would stop 2 inches shy of the lifting rake, basically it left everything in the box. Tech support had me reset the rakes. Still didn't work. They graciously sent me another one, which did exactly the same thing after 4 days. Obviously a terrible product. I won't bother to ask for another replacement. Worst product I've ever owned.

PETSAFE RESPONSE:

We apologize that you have had this experience with your Sweep One™ Advanced Auto-Cleaning Litter Box System. The unit does carry a one year limited warranty and we would be happy to assist you with other possible warranty options. If you would like to discuss this issue with us, please contact our Customer Care Center at 1-800-732-2677.

Rating
80%/
80%
Wonderful Litter box with a glitch, 2/11/14
by
I love this litter box. I bought the Scoop Free first but the crystals didn't absorb the odor & the rakes couldn't handle kitten waste, it just raked it back and forth. Sweep on scooped like it was supposed to and using A & H double duty litter, I have had very little odor. It was a little noiser than I was expecting but it scooped great. Unfortunately it stopped raking properly and started making a popping sound. I contacted Pet Safe and spoke to Brooks who was great in walking me through the troubleshooting when we couldn't fix it, he/they honored the waranty. Very Happy with my results.

Rating
100%/
100%
Best litter "box", 2/4/14
by
We did not want the large Litter Robot & reviewed multiple other boxes. We tried the ScoopFree, but the crystals did not cover the smell from our kitten's use. We've had this box for a week so far & couldn't be happier. My husband is a product design engineer & has been impressed by some of the components and considerations. We're eager to get the hood & ramp to reduce tracking. (We're using A&H Clump & Seal right now.)

(If we run into issues, I'm sure my husband will contact PetSafe & we'll post the outcomes.)

Rating
100%/
100%
Great product, 2/1/14
by
If you are not going to buy a Litter Robot this is the right up there. It is far superior to the Littermaid as this unit utilizes a worm gear drive. A Littermaid is a waste of money and will usually break in no more than a year.

Rating
60%/
60%
great when it works, 12/16/13
by
I first bought this litterbox several months ago and it worked great until the rake just stopped moving. I took it back to the store and got another one since i was so happy with the product when it did work. Unfortunately i have not had the best luck with the second one and i cant find my receipt. First the second scoop would lift before the initial scoop had pushed the waste to it. That created a bit of a mess and pretty much defeated the whole point of an electric litter box with a waste receptacle to cut down on odor. Last week the rake just stopped working completely. I travel frequently for work so i will continue my search for a dependable electric litter box. However, when this product worked it was great. Cut down on odors and was big enough for my 20 lb. Cat and could handle two cats using it with ease. But i need a product that i know will keep working if i am gone a couple of days and i dont have an extra 200 dollars lying around.

Rating
40%/
40%
It's good, but far from perfect (it also malfunctioned in 1st month), 11/15/13
by
I had a Littermaid system before, and I got tired of constantly buying that company's expensive (and flimsy) bins. I also got tired of scraping caked-on elements from that box's rake and tray. This product is so much better than that one.

The good features are that:
--it's non-stick tray surface is great;
--the stainless steel rake stays reasonalby clean;
--the sliding scraper also helps keep crud from caking on the tray; and
--the slide out tray is fantastic. I am glad I can use old shopping bags to line the tray.

The problems are that:
--crud gets caught behind the "rake guide" and behind the rake's "home" location, and it is a pain to clean those areas out, and
--it needs to be manually turned back on after a power outage.

Also, the unit totally malfunctioned after less than a month. The main rake stopped pivoting upward near the container bin. Instead all of the stuff to just got pushed against the rake guide, and it accumulated there. I returned the box to the store and got a new one. I must admit returning a used litter box is not one of the most enjoyable memories of my life. I don't think the store staff was very happy to take the box back either. So far, the new one works though, but I do hear creaking and poping noises when it runs making me worry that this one will wear out soon, too.

PETSAFE RESPONSE: Thank you for your feedback on the SweepOne™ Advanced Auto-Cleaning Litter Box System! We are sorry to hear that you did encounter a malfunctioning box! We understand how returning this product to the store can be frustrating. Please know that this product has a 1 year limited lifetime warranty, and we are happy to assist in replacements if needed. If your current box is making popping sounds, we do suggest ensuring the litter box is sitting level. If it's on a carpeted floor or rug, you might need to move it to a flat surface. Also, the popping may be due to litter that may have gotten into the gears. Use a small broom, brush, or can of air to sweep or blow out the area around the gears.If the noise still occurs, please contact our Customer Care Center at 1-800-732-2677 for further assistance.

Rating
20%/
20%
Malfunctioned within a few months, 11/7/13
by
Initially this seems like one of the best inovations in litter boxes. Unfortunatly it isn't. Within about 2-months the scoop bar jumped the track and the unit stopped working. We contacted the company via this site for advice but haven't heard back. We are now out $200 and back to our old litterbox.

The product has great potential and perhaps with some refinement it will be something worth purchasing. But today it just isn't ready. There are too many things to go wrong.

On top of that I am disappointed that the company has not responded to my emails.

Because of these two thing I do not recomend buying this litterbox.

PETSAFE RESPONSE:

We apologize that you have had this experience with the Sweep One™ Advanced Auto-Cleaning Litter Box System. We see that you have been contacted and this issue was resolved. If you have any further questions or concerns, please contact our Customer Care Center at 1-800-732-2677.

Rating
80%/
80%
Good box, 11/4/13
by
We have 2 large cats. They took to this box right away. It's a good size box for them. We use a Tidy Cat multi-cat liter. The system does reduce smelliness. I actually don't notice any smell anymore, whereas before I knew when the cats went #2. We keep the box upstairs and I could smell it all the way downstairs with the old box. If your worried about your cat pulling on the bag, you can tuck it in with the drawer so that it doesn't stick out. It would be nice if there was a clip to hold this in place for you...maybe you can use a piece of tape or a rubber band if it's an issue for you. I want to order the hood but it looks like it is unavailable. :(

Rating
40%/
40%
Annoying., 10/28/13
by
I bought this litter box after I moved.. I have one adult cat, who is perfectly content climbing in or out of it whether its on or off. That's great, I like that.
The box worked great for the first few weeks that I had it.
I've had it almost 2 months and every time the rake gets to the box, it freezes up, and doesn't move until I turn it off and then on again several times. Sometimes I have to tap the side of the litter box to get it to go. The sound is very annoying to me.
Its supposed to be quiet, but I don't find it to be quiet. I live in an apartment and the litter box is in my bedroom, and the engine wakes me up at night and feels like it goes on forever.
Whenever it does manage to scoop without freezing up at the box, only a portion of the clumps get in. The rest is left in the litter, at the base of the rake, and I often find myself manually removing most of it.
Occasionally the rake will completely separate the litter from side to side and leave a large valley int he middle of the box, to the point where the bottom of it is visible even though there is 2.5inches of litter inside the box.

I don't recommend this litter box to anyone, if you are going to get an electronic one, I think you should get a different box, or better yet, a different brand.

PETSAFE RESPONSE:

We apologize that you have had this experience with your Sweep One™ Advanced Auto-Cleaning Litter Box System. The unit does carry a one year limited warranty and we would be happy to assist you with possible warranty options. If you would like to discuss this issue with us, please contact our Customer Care Center at 1-800-732-2677.

×